Thursday, May 26, 2011

Cloth Diaper (CD) dan Pump baru

Nowaday, ramai ibu-ibu sudah mula menggunakan CD untuk lebih berjimat. Disamping itu dapat memelihara alam sekitar. Saya pun tidak ketinggalan untuk turut sama mencuba CD. Sebelum ini saya telah beli 6 keping untuk 2 jenama yang berbeza dengan kos yang ekonomi sebagai percubaan. Nampaknya 5 keping yang saya beli untuk kali kedua pada bulan lepas agak berbaloi dan jarang bocor.

Kelmarin, (lepas gaji masuk) saya terus membuat pesanan lagi 10 keping. Alhamdulillah semalam dah sampai. seronok betul bila terima bungkusan. Insyallah jika rezeki lebih bolehlah di tambah lagi koleksi CD ini. Saya memang menggalakkan kaum ibu menggunakan CD untuk anak2 supaya dapat menjimatkan kos. Ini merupakan pelaburan jangka panjang yang kesannya dapat dilihat untuk masa hadapan.

CD baru untuk anak-anak ku
Pump baruku
Wah....pantang gaji masuk terus shopping.... Teringin sgt beli manual pump ni sebab nak travel kena bawak Spectra - leceh. Da ada manual ni senang sket cuma tangan lenguh sket...mungkin baru mencuba... Lama-lama okey la kot.

Pump Avent in saya beli dengan kak Ruziah Amin - sangat peramah orangnya. banyk betul stok baru sampai di rumahnya. Tak rugi kalu beli dengan kak Ruziah. terima kasih Allah kerana menemukan saya dengan kak Ruziah.
Pump baru dan ice pack (terbeli gak sbb kak Ruziah jual murah)
Posted by
Wishwashere

2 comments:

  1. saya pun fully cds anak sy...sgt2 jimat..tp nampaknya sy adalah customer lunatots yg loyal lah..sgt puas hati dgn lunatots..cuba gak jenama lain, tp mcm xpuas sebab dh t'biasa dgn lunatots..tp apa2 jenama pun xkesah sebenarnya..sama sj kn??hehe

    ReplyDelete
  2. sy pun bercadang utk menggunakan Lunatots, tgk lah next month kalu ada terpijam duit ble la beli...hihihi... mmg menjimatkan menggunakan CD.

    ReplyDelete


The Breastfeeding Mother's Guide to Making More Milk